WM (5)….teraz tylko czekam na to,co powie SMOK….

Posted: 18 listopada 2014 by margot2you in Wstępniak Małgorzaty

(5)

Teraz tylko czekam na to,co powie SMOK.Jaki będzie Jego WSTĘPNIAK. Nie ukrywam,ze czekam na wymiar duchowy,ale…..Ale,jak wiem Smok to tez niezły zawodnik,jeśli chodzi o kuchnię…Więc czekam na rozwinięcie niektórych poruszonych w moim WSTĘPNIAKU tematów…

Nie ukrywam,ze cały rok czekam na BOŻE NARODZENIE…..mam wspaniałe wspomnienia z dzieciństwa,wieku dorosłego…najgorsze jednak były WIGILIE i ŚWIĘTA spędzone na obczyźnie….Z daleka od domu…wydawałam majątek na telefony,zanosiłam się płaczem ,zalewałam łzami tęsknoty…Nawet,gdy mąż już do mnie dojechał do Canady…to nie były takie Święta,a przede wszystkim takie WIGILIE, jak w Polsce. Starałam się,jak mogłam,by choć trochę przypominały mi klimat tych rodzinnych…W Polsce zostali moi Dziadkowie i Mama, reszta rodziny…sama świadomość, że Oni tam daleko w Polsce,przy rodzinnym dużym stole,te zapachy,te smaki,ta atmosfera,kolędy śpiewane na głosy i  Pasterka…..No smutek był przez te lata wielki we mnie.

Dlatego teraz ten blog.Bo wiem,ze daleko od rodziny,od Polski jest wielu Polaków.Maja swoich bliskich przy sobie,ale część rodziny została w Polsce.To ma być tez taki most,taka pomoc w tworzeniu klimatu.I dlatego tez,ze chcemy się zmierzyć z tematem polskiej WIGILII,jako jednym ze sposobów cementowania więzi rodzinnych poprzez kultywowanie tradycji….wszelkich tradycji,a więc rodzinnych, religijnych, każdych… Nie ma takiego drugiego miejsca na Ziemi,gdzie WIGILIA jest tak ważnym dniem dla RODZINY.

Zapraszam/y zatem na WIGILIĘ ze Smokiem i Małgorzatą………

Skomentuj

